Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Ο κατά Σωκράτη ορισμός του μορφωμένου ανθρώπου...

Όταν ρωτήσαν τον Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου,
δεν ανέφερε τίποτε για την συσσώρευση γνώσεων. 
«Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς...
Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;

1. Πρώτα απ' όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές...

2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με...  γενναιότητα και λογική..

3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές..

4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα..

5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους..

6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες και τις αποτυχίες τους..

7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους...»

ΣΚΕΨΙΣ: Ας αναρωτηθεί ο καθένας από εμάς κατά πόσο ανήκουμε στην κατηγορία των μορφωμένων λοιπόν ανθρώπων με αφορμή τα διαχρονικά λόγια και συμπεράσματα του μεγαλύτερου ίσως θεμελιωτή της σκέψης.

Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Διάλογος με τον μέσο θρησκευόμενο.

Είχα πρόσφατα μια ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά για το θέμα της θρησκείας και πίστης. . Αξίζει να το διαβάσετε πραγματικά θα σας καταπλήξει. Σημειώνω πως πρόκειται για καθημερινό άνθρωπο και όχι φανατικό με την πίστη. Περιμένω σχόλια και απόψεις σας.  Και βέβαια τα συμπεράσματα δικά σας...

(Κλικ στον τίτλο του άρθρου για σχολιασμό)





Σκέψις:
έχω αϋπνίες
βλέπω tv λίγο
νιώθω νύστα
κλείνω τα πάντα
και μετά δε μπορώ
τέλος πάντων
Ανώνυμη says:
θα τα καταφέρεις βάζε το μυαλό σου να σκέφτεσαι ότι θέλει να κοιμηθεί....
να λες ψιθυριστά τώρα κοιμάμαι....
φαίνεται αστείο αλλά έτσι είναι
εμένα έτσι με συμβούλεψαν και γλίτωσα τα αγχολυτικά πέρσι
εμένα με βοήθησε και η θρησκεία μου....
Ανώνυμη says:
έλεγα το pater ημών  πάρα πολλές φορές μέχρι που με έπαιρνε ο ύπνος
 Σκέψις says:
a καλά
Ανώνυμη says:
με ηρεμούσε ....
 Σκέψις says:
και οτιδήποτε να λέγες στο τέλος θα σου ερχόταν και ένα ποίημα μικρό να λέγες
Ανώνυμη says:
και εξακολουθεί να με ήρεμη
 Σκέψις says:
αυτό είναι αυθυποβολή Ανώνυμη αν ήσουν μουσουλμάνα θα λέγες αλλη προσευχή
αλλάζουν τα λόγια
Ανώνυμη says:
και διάβαζα...
 Σκέψις says:
στα παιδιά διαβάζουμε παραμύθι για να κοιμηθούν θα μπορούσαμε να διαβάζαμε προσευχές δε σημαίνει πως θα καταλάβαιναν άλλα κάποια στιγμή θα κοιμόντουσαν
Ανώνυμη says:
δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, γιατί δε μπορείς να το καταλάβεις....
υπάρχει η ορθόδοξη πίστη είναι μοναδική και αληθινή
πηγάζει από την αγάπη του θεού προς τον άνθρωπο
 Σκέψις says:
κοίτα αν θες σοβαρά να συζητάς μαζί μου δε θα συζητάς με δόγματα και αερολογίες αλλά με επιχειρήματα. το ότι είναι μοναδική και αληθινή δε λέει τίποτα
πια αγάπη οι χριστιανοί έχουν σφάξει κόσμο και κοσμάκη για να τον κάνουν χριστιανό. σήμερα που είμαστε χριστιανοί επικρατεί η ζούγκλα στις κοινωνίες μας
που είδες εσύ τον χριστιανισμό και την αγάπη
όλα είναι στη θεωρία
Ανώνυμη says:
επειδή είμαστε από lola πρόβατα
 Σκέψις says:
τι σημαίνει «είμαστε απολωλότα πρόβατα» δηλαδή ?
Ανώνυμη says:
δε τηρούμε τις εντολές του θεού....γι αυτό
εγώ είμαι αμαρτωλή
 Σκέψις says:
δηλαδή πιστεύεις πως ο θεός κοιτάζει καθενός την ζωή μας
σε όλο το σύμπαν
και έστειλε εντολές
δηλαδή πριν τις στείλει τις εντολές οι άνθρωποι δεν ήξεραν πως είναι κακό να σκοτώνεις
να κλέβεις
κτλ
Ανώνυμη says:
έστειλε τις 10 εντολές αλλά ποιος τις τηρεί κανείς...γι αυτό φτάσαμε εδώ
 Σκέψις says:
λες έστειλε τις 10 εντολές? δηλαδή πιστεύεις πως ένας εβραίος ο Μωυσής ανέβηκε σε ένα βουνό και εκεί ο θεός κατέβηκε με 2 πλάκες εντολές ?
Ανώνυμη says:
ναι το ήξερα γιατί ο θεός μας έδωσε μυαλό
 Σκέψις says:
παιδί μου άλλο σε ρωτάω
ο θεός κατέβηκε στο βουνό
τύπωσε σε πλάκες 10 εντολές
Ανώνυμη says:
ναι το πιστεύω
 Σκέψις says:
και την έστειλε στο Μωυσή?
Ανώνυμη says:
ναι
 Σκέψις says:
πας καλά?
Ανώνυμη says:
έτσι έγινε
 Σκέψις says:
που αποδεικνύεται αυτό
έχουμε τι παραμικρή απόδειξη?
Ανώνυμη says:
στις γραφές;
 Σκέψις says:
εκεί δεν αποδεικνύεται απλά αναφέρεται
Ανώνυμη says:
αναφέρεται
 Σκέψις says:
γράφω και εγώ ένα βιβλίο αύριο και λέω πως ο θεός μου έδωσε άλλες 10 εντολές
άλλο αναφορά άλλο απόδειξη
σε ένα βιβλίο γραφής ότι θες
το θέμα είναι η απόδειξη
εν έτι 2010 δε ξέρεις πως οι άνθρωποι χειραγωγούνται? πόσο μάλλον τόσο παλιά που ήταν και ζώα
άλλο να μου πεις πως πιστεύεις σε ορισμένα από τα κηρύγματα του χριστού και άλλο αυτές τις μπούρδες περί Μωυσή
Ανώνυμη says:
δε γίνετε να πιστεύεις τα μισά....
 Σκέψις says:
ξέρεις καθόλου ιστορία? ξέρεις τι επίπεδο λαού ήταν οι εβραίοι τότε που ο Μωυσής τους μίλαγε? πια μισά?
Ανώνυμη says:
ξέρω από όλα απλά δε μπαίνω στη διαδικασία που μπαίνεις εσύ
 Σκέψις says:
δηλαδή πιστεύεις πως υπήρχε ο ΑΔΑΜ και η ΕΥΑ ? πως πήρε από το πλευρό του ΑΔΑΜ και έκανε την γυναίκα?
Ανώνυμη says:
xaxaxa....
 Σκέψις says:
δε μπαίνεις γιατί ξέρεις πως είναι μπούρδες και δε θες να τα ανατρέψεις
Ανώνυμη says:
όχι more αυτά δε τα πιστεύω
 Σκέψις says:
είναι σαν να πιστεύεις στην χιονάτη και τους επτά νάνους
πως πιστεύεις ότι ο θεός κατέβηκε με τις εντολές και δε πιστεύεις πως ο θεός έκανε τον adam και την ένα από το πλευρό του?
Ανώνυμη says:
πιστεύω στο Θεο, στη παναγία, στο χριστό , στο άγιο πνεύμα και στους αγίους
 Σκέψις says:
δηλαδή πιστεύεις πως υπήρχε μια γυναίκα που έκανε παιδί γονιμοποιημένη από τον κρίνω ?
Ανώνυμη says:
ναι αυτό το πιστεύω
 Σκέψις says:
πας καλά?
Ανώνυμη says:
το κεφάλι να μου κόψεις το πιστεύω
 Σκέψις says:
με κρίνω? το λουλούδι?
Ανώνυμη says:
ναι με κρίνω
 Σκέψις says:
δηλαδή ένα λουλούδι
κάνει παιδιά?
xaxaxaxaxa
τι να σου πω
Ανώνυμη says:
δηλαδή ένα λουλούδι
 Σκέψις says:
δηλαδή αν πάμε σε έναν μαιευτήρα
και τον ρωτήσουμε ο κρίνος κάνει παιδιά?
θα μας πει ναι?
Ανώνυμη says:
όχι θα μας πει...η παναγία ήταν παρθένα...άγιασε ....
 Σκέψις says:
βρε Ανώνυμη τι είναι αυτά που λες
Ανώνυμη says:
δεν είμαστε ίδιοι ....
 Σκέψις says:
έχεις υπόψη σου τις διάστασεις του σύμπαντος? ξέρεις πόσα εκατομμύρια πλανήτες με ζωή υπάρχουν?
δηλαδή η παναγία πάει παντού και γεννάει θεούς?
με τον κρίνο?
ξέρω ας πούμε την ιστορία του αγίου Διονυσίου στη Ζάκυνθο. ήταν ένας πλούσιος ιταλός ονόματι Σκιλάτσι από τι Σικελία που έδωσε όλη την περιουσία του στο κόσμο και μετά η εκκλησιά τον έκανε άγιο
αυτός είναι άγιος?
επειδή έδωσε τα λεφτά?
Ανώνυμη says:
όχι φυσικά
θα σου πω κάτι που βίωσα εγώ...η ίδια
Σκέψις:
ε τότε οι παλιοί άγιοι πέθαναν προσπαθώντας να εξαπλώσουν τις ιδέες τους όπως εκατομμύρια άτομα μέσα στους αιώνες. και τότε τους έκαναν αγίους αυτό σημαίνει πως είναι?

Ανώνυμη says:
μαρτύρησαν για τι πίστη τους
 Σκέψις says:
και εκατομμύρια άλλοι για τις ιδέες τους μαρτύρησαν τι σημαίνει αυτό

Ανώνυμη says:
έκαναν θαύματα....
Ανώνυμη says:
θεράπευσαν κόσμο
 Σκέψις says:
σήμερα έχει αποδειχθεί επιστημονικά και έχω και άμεση απόδειξη να δεις ότι η σκέψη επηρεάζει την ύλη...
ναι
αυτό δε τους κάνει ούτε «θεόσταλτους» ούτε αγίους. σήμερα και έχω video
που δείχνει πως αν σκεφτείς θετικά πράγματα για το νερό
στο μικροσκόπιο η ύλη αλλάζει
αν σκεφτείς αρνητικά πάλι αλλοιώνεται η δομή του
Ανώνυμη says:
το πιστευω επίσης αυτό που λες....αν πιστεύεις ότι είσαι καλά είσαι κιόλας
 Σκέψις says:
είναι θέμα πόσο πιστεύεις ότι αυτό γίνετε για να το κάνεις
αυτά τα άτομα έχοντας ένα (πλαστό) επίκεντρο που λέγεται θεός κάνανε θαύματα απλός γιατί το πίστευαν και η σκέψη τους ήταν τόσο δυνατή ώστε να επηρεάζει την ύλη
μίλαγα κάποτε με κάποια νοσοκόμα
μου είπε είχαν φέρει ένα παιδάκι
με λευχαιμία...
και το παιδάκι
κάθε μέρα
επικεντρωνόταν και σκεφτόταν
και το ρώτησαν τι σκέφτεσαι έτσι επίμονα
και το παιδάκι είπε
σκοτώνω τον καρκίνο
τα κύτταρα
και μετά από ένα μήνα
το παιδάκι βγήκε από τι κλινική γιατί δεν είχε πια καρκίνο
η σκέψη του επηρέασε την ύλη
το παιδάκι δεν είναι ooute θεός ούτε άγιος
Ανώνυμη says:
το πιστεύω
 Σκέψις says:
έχει αποδειχθεί πλέον επιστημονικά αυτό
Ανώνυμη says:
και ένας φίλος μου έτσι έζησε
 Σκέψις says:
άρα
τα «θαύματα» τον αγίων και των θεών
δεν υπάρχουν
είναι πόσο πιστεύεις
σε κάτι
οτιδήποτε
που θα επηρεάσει την ύλη
και έχω απόδειξη σε video
με αυτό αν θες
απλός όταν πολλοί πιστοί στον οποιονδήποτε θεό, εντείνουν την σκέψη τους  επειδή τον επικαλούνται νομίζουν πως έρχεται ο θεός και κάνει κάτι. δεν είναι έτσι. η ίδια τους η πίστη επηρεάζει την ύλη
αν κάποιος πίστευε άπειρα στο Μίκυ Μάους το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε και θα τον επικαλείτο αλλά ουσιαστικά η δική του πίστη και ενέργεια θα επηρεάζει την ύλη
απλός ο κόσμος μπερδεύει αυτή την ικανότητα του ανθρώπου επειδή κάτι επικαλείται όταν το κάνει και θεωρεί πως δεν το κάνει ο ίδιος αλλά αυτός τον οποίο επικαλείται. Γιαυτο άλλωστε υπάρχουν θαύματα σε όλες τις θρησκείες
Ανώνυμη says:
δεν αμφιβάλλω σε όλα λες....
 Σκέψις says:
Ε αν δεν αμφιβάλλεις τότε εκεί αποδίδονται όλα όσα έχεις να πεις για θαύματα, αγίους και οράματα και όχι στη μια και μάλιστα μοναδική θρησκεία
Ανώνυμη says:
απλά εμένα με βοηθάει η πίστη μου....
 Σκέψις says:
παρόλο που καταλαβαίνεις ότι είναι πλαστή ?
Ανώνυμη says:
δε θέλω να είναι πλαστή
 Σκέψις says:
το ότι σε βοηθάει καλό είναι αλλά δεν είναι καλό να πιστεύεις σε παραμύθια
είναι πλαστή όμως
Ανώνυμη says:
είναι αληθινή αλλά ok!
 Σκέψις says:
τι είναι αλήθεια?
Ανώνυμη says:
η ορθόδοξη θρησκεία!
 Σκέψις says:
βρε πριν δεν είπες πως σύμφωνεις με όσα λέω???
Ανώνυμη says:
ναι συμφωνώ με την επιστήμη...
η δύναμη του μυαλού είναι τεράστια...
 Σκέψις says:
δε μπορείς να πιστεύεις και την επιστήμη και τι θρησκεία
Ανώνυμη says:
γι αυτό σου πρότεινα να επικεντρώνεσαι στο ότι θες να κοιμηθείς για να κοιμηθείς
φυσικά και το πιστεύω
 Σκέψις says:
που κολλάει αυτό. άλλο λέμε
ένα θαύμα πχ εσύ το αποδίδεις σε κάποιο άγιο η Θεο
ενώ ταυτόχρονα
πιστεύεις αυτά που σου είπα πριν
ότι δηλαδή οφείλεται σε μας
και την δική μας δύναμη τις σκέψης
Ανώνυμη says:
ανάλογα πως το βίωσε κάποιος....
 Σκέψις says:
όπως και να το βίωσες το μυαλό το δημιούργησε, απλός εσύ το αποδίδεις σε κάτι πλαστό όπως ένας άγιος η ο θεός η ο χριστός
δηλαδή με αυτό το ψέμα επικεντρώνεται το μυαλό σου και κάνει ότι κάνει αυτό εννοώ
είναι το σημείο που αναφέρεσαι όχι υπεύθυνο για όσα γίνονται
Ανώνυμη says:
γιατί το βασανίζεις έτσι.....
 Σκέψις says:
γιατί πάντα με ενδιαφέρει στη ζωή μου η αλήθεια και δε μπορώ να πιστεύω σε ψέματα
και λυπάμαι
όταν βλέπω άλλους να το κάνουν
γιατί μόνο μέσα από την αλήθεια
μπορούμε να «σωθούμε» και γιατί το κακό και το πνευματικό πισωγύρισμα που οι θρησκείες έχουν κάνει είναι τεράστιο για την ανθρωπότητα
για όσους ξέρουν ιστορία
αλλά ok δε σε κουράζω άλλο
πίστευε ότι θες αλλά εγώ δε θα ήθελα το παιδί μου να μεγαλώσει με τέτοια πράγματα στο κεφάλι του.
εγώ πιστεύω στο Θεό και μόνο
αλλά με μια έννοια εντελώς διαφορετική
που δε βασίζεται σε ψέματα που κάποιοι ετοίμασαν 2 χιλιάδες χρόνια πίσω και μάλιστα τα επέβαλαν με την βία

Ανώνυμη says:
και go στο γιο μου αυτό λέω να μάχεται για τον εαυτό του και τα δικαιώματα του
να διεκδικεί τα πιστεύω του...και να ευχαριστεί το Θεό που του έδωσε υγεία....
αυτό λέω...
Σκέψις:
η υγεία δεν είναι από τι σωστή διατροφή μας και την περιποίηση τις υγιεινής μας και τα φάρμακα? είναι από το θεό?
ο οποίος επιβλέπει την υγεία 7 δισεκατομμυρίων ατόμων μόνο σ αυτό το πλανήτη
τι να πω
δηλαδή παλιά που πέθαιναν στα 40 και ήταν «χριστιανοί» ο θεός δε φρόντιζε την υγεία τους?
Ανώνυμη says:
δες το απλά όχι επιστημονικά
 Σκέψις says:
τι απλά
Ανώνυμη says:
είναι ποιο εύκολο
 Σκέψις says:
εμένα δεν με ενδιαφέρει το εύκολο αλλά το αληθινό
Ανώνυμη says:
αληθινό είναι δεν είναι άδικο να πεθαίνουν μωρά από καρκίνο
από που αρρώστησαν;   ο θεός μας δοκιμάζει
μας έδωσε την ικανότητα να σκεφτόμαστε και να γιατρεύουμε τον πόνο μας
 Σκέψις says:
καρκίνος είναι μια μετάλλαξη των κυττάρων είναι μια λανθασμένη γενετική πληροφορία και θα είχε βρεθεί η λύση σ αυτό αν δεν υπήρχε το θέμα κέρδους και χρημάτων που συντηρεί μια ολόκληρη βιομηχανία
όλη η εξέλιξη βασίζεται στην μετάλλαξη των κυττάρων έτσι από μονοκύτταροι οργανισμοί έγιναν τα ψάρια κτλ ως τον άνθρωπο
απλώς κάποιες μεταλλάξεις
Ανώνυμη says:
φυσικά και έχουν φάρμακο....αλλά συμφέρει  να αρρωσταίνουμε
 Σκέψις says:
είναι οι λεγόμενοι καρκίνοι γιατί είναι λανθασμένες
τι σχέση έχει ο θεός με αυτά αυτό είναι η φύση....έτσι λειτουργεί
Ανώνυμη says:
δε σε πιάνω πουθενά, έχεις απαντήσεις
 Σκέψις says:
εγώ έχω απαντήσεις που αποδεικνύονται
εσύ δεν έχεις καμιά που να αποδεικνύεται
και σε ρωτάω....
έχεις μια απόδειξη ότι κάποιος παρακολουθεί την υγεία μας και αποφασίζει να μας κάνει test?
δεν έχεις. λοιπόν εγώ έχω. ξέρω πως γίνετε η μετάλλαξη τον κυττάρων ξέρω πως προέκυψε ο άνθρωπος από τους μονοκύτταρους οργανισμούς και ξέρω τι προκαλεί τον καρκίνο η λανθασμένη οδηγία μεταλλάξεις στα κύτταρα
και η διαφορά μας είναι πως σ αρέσει να πιστεύεις ένα ψέμα και όχι τα αποδεδειγμένα δεδομένα
γιατί είναι πιο εύκολο να πιστεύεις ένα παραμύθι ενώ η αλήθεια είναι κουραστική
Ανώνυμη says:
έχεις δίκιο σ αυτό
 Σκέψις says:
Ε και σε τι δεν έχω δίκιο επιτέλους???
σ όλα δίκιο μου λες πως έχω
να σε ρωτήσω κάτι ?
σε ενδιαφέρει να παίρνεις δύναμη από αλήθειες η από ψέματα?
γενικά
Ανώνυμη says:
από την αλήθεια με ενδιαφέρει
Ανώνυμη says:
με προβληματίζεις.....
 Σκέψις says:
μα η εύκολη λύση είναι να δέχεσαι κάτι έτσι απλά επειδή στο λένε
Ανώνυμη says:
και στο κίνημα δεν έχω προχωρήσει κάτι γιατί δε συμβαδίζει με τι θρησκεία μου
που αγαπάω και σέβομαι

Σκέψις:
το κίνημα δεν απαγορεύει να πιστεύεις ότι θες πίστευε και στους 7 νάνους απλώς λέει πως η θρησκείες διαχωρίζουν τους ανθρώπους και δεν βοηθούν στο να είμαστε όλοι ένα.
Ανώνυμη says:
εδώ ...
 Σκέψις says:
να σου πω μου επιτρέπεις αυτό το διάλογο περί θρησκείας να τον χρησιμοποιήσω στο blog μου χωρίς ονόματα? απλά όσα αφορούν αποκλειστικά τι συζήτηση για την θρησκεία και χωρίς άλλα σχόλια ?
ανώνυμα
Ανώνυμη says:
φυσικά δεν έχω πρόβλημα....
 Σκέψις says:
άψογα!
Ανώνυμη says:
βάλτο να δούμε πόσοι πιστεύουν στη δύναμη του θεού!!!
 Σκέψις says:
και εγώ πιστεύω στο Θεό αλλά με εντελώς άλλη μορφή και έννοια
Ανώνυμη says:
και πόσοι στη δύναμη τι φύσης που την έφτιαξε ο θεός...
 Σκέψις says:
εσύ δε πιστεύεις στο Θεό πιστεύεις σε κάτι πλαστό...
που οι άνθρωποι έφτιαξαν
για να κατευθύνουν το κόσμο
δυστυχώς..
Ανώνυμη says:
σ αυτό έχεις δίκιο
θέλω να ξέρεις ότι η ορθόδοξη πίστη διδάσκει αγάπη
και μόνο αγάπη....
άσχετα αν εμείς δε τα εφαρμόζουμε
 Σκέψις says:
δηλαδή όσοι δεν είμαστε χριστιανοί δεν αγαπάμε και δεν είμαστε καλοί άνθρωποι?
δηλαδή πριν το χριστιανισμό δεν αγαπούσε ο κόσμος?
Ανώνυμη says:
πάντα υπήρχε ο θεός ...
μας άφησε να λειτουργήσουμε  όπως θέλουμε....
 Σκέψις says:
ακριβώς λοιπόν υπήρχε πάντα άρα δε χρειάζεται θρησκεία γιαυτο, άλλωστε καμιά θρησκεία δεν υπάρχει που να μη διδάσκει την αγάπη
έχω γράψει ένα άρθρο ακριβώς γιαυτο στο blog μου
http://antoine-skepsis.blogspot.com/2010/09/blog-post_12.html
δες το...
Ανώνυμη says:
Κατά βούληση και όταν έφτασαν οι κοινωνίες να είναι άδικες...έστειλε τον υιό του θεού το μονογενή.....
 Σκέψις says:
Ναι... ενώ πριν οι κοινωνίες ήταν δίκαιες
Ανώνυμη says:
να θυσιαστεί για τα αδικήματα μας....
 Σκέψις says:
και που θυσιάστηκε κάτι έγινε? πιο πολλά εγκλήματα έγιναν εν ονόματι του

Ανώνυμη says:
όχι άδικες
 Σκέψις says:
άρα μπούρδες Ανώνυμη
παραμυθάκια
μακάρι να μην ήταν
αλλά είναι
γι’ αυτό και δεν άλλαξε τίποτα ούτε πριν ούτε μετά
γιατί η αγάπη έρχεται μέσα από την κατανόηση
και το τούβλο που είναι αμόρφωτο και του λένε πίστευε αυτό
δεν μπορεί να κατανοήσει τίποτα
Ανώνυμη says:
ναι μέσα από την κατανόηση
 Σκέψις says:
απλός ακολουθεί
δεν είναι σε θέση να καταλάβει
Ανώνυμη says:
με είπες τούβλο η νομίζω?
Σκέψις:
σήμερα ο χριστιανός και ο μουσουλμάνος σφάζονται γιατί ακολουθούν κάτι τυφλά και δεν μπορούν να δουν πως είναι το ίδιο όλοι οι άνθρωποι. διαφωνείς ?
τούβλο δεν είσαι.... αντιδράς ως τούβλο όμως, απλά και μόνο επειδή σου δώσανε κάτι από μικρή και δεν μπήκες ποτέ στο κόπο να το αμφισβήτησης
Ανώνυμη says:
όχι.....δε φταίει η θρησκεία μας, φταίνε οι λειτουργοί της
Σκέψις:
τότε δεν υπάρχουν πιστοί πουθενά
άρα δεν υπάρχουν ούτε και θρησκείες
Ανώνυμη says:
σε πολλά δε σύμφωνω...με τους λειτουργούς ....
Σκέψις:
αφού δεν έχουν καμία επίπτωση στη ζωή μας
είναι σαν να μην υπήρχαν ποτέ
Ανώνυμη says:
έχουν επίπτωση...
πως δεν έχουν, μερικοί είναι φανατισμένοι
 Σκέψις says:
αρνητική μόνο, φανατισμό, θρησκευτικό πόλεμο, διαχωρισμό ανθρώπων κτλ
Ανώνυμη says:
το ίδιο λέμε
η ελευτεριά είναι προνόμιο....
την οποία προστατεύει η ορθόδοξη πίστη...
σέβεται απόλυτα τα ανθρώπινα δικαιώματα
και δεν διαχωρίζει τους ανθρώπους έτσι πιστεύω
Σκέψις:
τι σέβεται! εδώ δεν επιτρέπει καν στη γυναίκα να γίνει κληρικός, δεν τις επιτρέπει να πάει στο άγιο όρος , την θεωρεί μίασμα
εδώ τις γυναίκες στην εκκλησία παλιά τις κρύβανε ψιλά στο γυναικωνίτη
Ανώνυμη says:
αυτά δε τα είπε ο χριστός....δυστυχώς αυτά τα κάνουν οι διοικήσεις
τις κρύβανε....δεν είναι έτσι
 Σκέψις says:
εσύ είσαι μέρος τον εκκλησιών άρα και τον διοικήσεων . αν πίστευες μόνο το χριστό θα τον λάτρευες από οπουδήποτε. εφόσον όμως συμμετέχεις στην εκκλησία είναι σαν να επικροτείς και όλα τα άλλα, αλλιώς είσαι αιρετική και εκτός εκκλησίας
Ανώνυμη says:
το Θεό , το χριστό την παναγία μπορείς να τους λατρεύεις όπου θες....
δε πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η παρουσία μου στο ναό
 Σκέψις says:
άρα το ότι συμμετέχεις στην εκκλησία είναι λάθος
αφού σε θεωρούν μίασμα ως γυναίκα
Ανώνυμη says:
δε με θεωρούν μίασμα
αν δεν υπήρχε η γυναίκα δε θα έφερνε στο κόσμο τον σωτήρα μας Ιησού χριστό
 Σκέψις says:
και βέβαια όταν δεν επιτρέπουν στη γυναίκα να γίνει παπάς να πάει στο άγιο όρος και να είναι ίδια με το άντρα κληρικό? άσε που αν διαβάσεις διάφορα λένε πως είναι μίασμα η γυναίκα φαίνεται δε αυτό επειδή ο θεός δεν την έκανε αυτοτελή όπως τον άντρα αλλά καθ΄ όπως λένε οι γραφές από ένα κομμάτι του, άρα είναι κάτι λιγότερο
Ανώνυμη says:
έχει εξέχουσα θέση!!!
 Σκέψις says:
καλά αυτό το έλυσαν με τον κρίνο αφού ήταν θαύμα και άντρας θα μπορούσε να τον φέρι στο κόσμο αλλά δε θα κόλλαγε στην ιστορία
ok απάντησε αφού η γυναίκα έχει εξέχουσα θέση γιατί δε μπορεί να είναι κληρικός?
Ανώνυμη says:
mmm με πιάνεις αδιάβαστη εδώ θα πω τι θεωρώ λογικό, διότι ο άντρας μοιάζει περισσότερο στον Ιησού
 Σκέψις says:
ακόμα και το ότι ήρθε ο «χριστός θεός» ως αρσενικό και όχι γυναίκα αυτό δείχνει.
και γιατί να μη είναι άξιες οι γυναίκες αφού έχουν εξέχουσα θέση να πάνε στο άγιο όρος?
Ανώνυμη says:
ήρθε κατ εικόναν και ομοίωσιν....για να μας μιλήσει...να είναι ίδιος με μας
 Σκέψις says:
άρα ο θεός είναι άντρας?
Ανώνυμη says:
δεν έχει φύλλο...δεν έχει ύλη
 Σκέψις says:
πως δεν έχει κι ο χριστός τι ήταν? χωρίς φύλο?
Ανώνυμη says:
ο χριστός είναι ιός του θεού.....τον οποίο έφτιαξε ακριβώς ίδιο ο θεός για να μας σώσει
γιατί είναι ταπεινός και καλός....
ίδιος με μας...δεν ήρθε για εξουσία ήρθε για να μας βοηθήσει να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι...
αν και πιστεύω ότι μάλλον δε βάλαμε μυαλό
 Σκέψις says:
δηλαδή τελικά ο χριστός είναι θεός χωρίς φύλο? η άνθρωπος με φύλο?
Ανώνυμη says:
Θεάνθρωπος!
 Σκέψις says:
άλλωστε ο χριστός είναι ο ίδιος ο θεός, είναι ο λόγος του θεού, μάλιστα αυτό είναι η διαφορά μας με τους καθολικούς οι οποίοι πιστεύουν αυτό που λες ότι είναι απλά ο γιος του θεού. οι ορθόδοξοι λένε πως είναι ο λόγος του θεού άρα ο ίδιος ο θεός
Θεάνθρωπος δηλαδή μισός άντρας μισός χωρίς φυλο... μάλιστα
Ανώνυμη says:
είναι ο λόγος του θεού....
 Σκέψις says:
στέκουν αυτά?
Ανώνυμη says:
τι σημασία έχει το φυλο
Ανώνυμη says:
σημασία έχει  ο λόγος του η αγάπη του προς εμάς που έφτιαξε

Σκέψις:
όχι σημασία έχουν οι ανακολουθίες που υπάρχουν σ όλα αυτά
Σκέψις:
οι καθολικοί λένε πως ο θεός έστειλε τον χριστό στη γη ως άνθρωπο εμείς λέμε πως ο χριστός είναι ο λόγος του θεού στη γη δηλαδή ο ίδιος θεός
Ανώνυμη says:
πως  σου ήρθε να ασχοληθείς με αυτό
 Σκέψις says:
απλός για να δω τα επιχειρήματα σου που δυστυχώς είναι ανύπαρκτα
ας σταματήσουμε εδώ τι κουβέντα
Ανώνυμη says:
το δηλαδή είναι επεξήγηση δική σου
δεν είναι ανύπαρκτα...
είναι γεγονός ότι ο Ιησούς γεννήθηκε από το κρίνο
είναι....
είναι γεγονός η ανάσταση τού
είναι....
 Σκέψις says:
που αποδεικνύεται ότι γεννήθηκε από το κρίνο?
Ανώνυμη says:
είναι γεγονός η κοίμηση τις θεοτόκου
είναι...
το αναφέρουν οι γραφές
 Σκέψις says:
που αποδεικνύεται η ανάσταση του? εδώ από τι γέννηση του ενώ ξέρουν τα πάντα για το βρέφος μετά δεν υπάρχει κανένα στοιχείο παρά στα 33 του που σταυρώθηκε
και επειδή το αναφέρουν? αυτό είναι απόδειξη?
δηλαδή αν σήμερα γράψω σε ένα βιβλίο πως οι άνθρωποι πετάνε, μετά από 2000 χρόνια αυτό το κάνει αληθινό και απόδειξη?
δεν απαντάς στα ερωτήματα
Ανώνυμη says:
απόδειξη δεν είναι χειροπιαστή εννοώ....αλλά για το γεγονός μίλησε όλη η ανθρωπότητα
 Σκέψις says:
τι μίλησε όλοι η ανθρωπότητα . εδώ πέθανε κόσμος για να τους κάνουν να πιστέψουν αυτά τα πράγματα
έτσι με το σπαθί στο χέρι πιστεύω ότι θες.
απόδειξη όμως καμία. απλώς ότι γράφτηκε κάποτε σε ένα βιβλίο σωστά?
Ανώνυμη says:
αντίθετα τα λες....
κυνήγησαν το χριστιανισμό...δε κυνήγησε ο χριστιανισμός
 Σκέψις says:
τι αντίθετα όταν κάηκε η ρώμη από τους χριστιανούς και μετά έγιναν όλοι οι Ρωμαίοι χριστιανοί μετά επέβαλαν τον χριστιανισμό σ όλη την Ευρώπη.
αργότερα πήγαν οι χριστιανοί στην Αμερική τον επέβαλαν στους ινδιάνους
ο χριστιανισμός δεν κυνήγησε? Εμ γι ‘αυτο σου λέω αγνοείς την ιστορία. υπήρχαν τάγματα ιπποτών όπως αυτά στη ρόδο που με το σπαθί έκαναν το κόσμο χριστιανό
Ανώνυμη says:
για να του δείξουν την απεραντοσύνη τις αγάπης του θεού!
 Σκέψις says:
σε εμάς τους Έλληνες το ίδιο. μάλιστα επί Βυζαντίου απαγορευόταν και η λέξη Έλληνας από τους χριστιανούς... μας έλεγαν Εθνικούς
απεραντοσύνη τις αγάπης με τη βία?
σπουδαίο! ΧΑΧΑΧΑΧΑ
Ανώνυμη says:
δε ξέρω.... έχω διαβάσει άλλη ιστορία....
 Σκέψις says:
δεν υπάρχει άλλη ιστορία απλός υπάρχει άγνοια
ξέχασες την ιερά εξέταση ? τις σταυροφορίες?
τι λέμε τώρα
Ανώνυμη says:
εγώ ξέρω ότι στη ρώμη όπως και στη Μήλο οι χριστιανοί κρύβονταν από τους βάρβαρους σε κατακόμβες
 Σκέψις says:
Γι’ αυτο άλλωστε και ο χριστιανισμός έχει 36000 αιρέσεις
γιατί είναι ένα παραμύθι που το ερμηνεύει ο καθένας όπως θέλει (όπως όλες τις θρησκείες βέβαια)
Ανώνυμη says:
αυτά τα κάνουν οι άνθρωποι όχι ο θεός αυτό σου εξηγώ
 Σκέψις says:
αυτά που λες συνέβησαν πριν πάρουν το πάνω χέρι οι χριστιανοί όταν το πήραν όμως έγιναν τα παραπάνω
Ανώνυμη says:
όχι οι ορθόδοξοι,  οι καθολικοί
 Σκέψις says:
εδώ ο χριστιανός Μέγας Ιουστινιανός, αυτοκράτορας τις ρώμης έβγαλε 100 νόμους που κατέστρεψαν τον ελληνισμό
οι ορθόδοξοι ήταν οι βυζαντινοί που επέβαλαν τον χριστιανισμό στους έλληνες
με τη βία
Ανώνυμη says:
αυτό το ξέρω....
 Σκέψις says:
με ναϊτες ιππότες
άρα μη μου μιλάς για αγάπη
Ανώνυμη says:
κακός ...δε δίδαξε αυτό ο χριστός αυτό προσπαθώ να πω
 Σκέψις says:
γιατί με την βία επικράτησαν όλες οι θρησκείες
τότε κακός συμμετέχεις σε μια θρησκεία και σε μια εκκλησία με τον τρόπο που συμμετέχεις λάτρευε τον χριστό για αυτά που είπε και μόνο, αλλιώς είσαι μέρος και τον καλών αλλά κι όλωωωωωωωων τον κακών που έχει κάνει η θρησκεία αυτή
και τα κακά είναι σίγουρα άπειρως περισσότερα από τα καλά,
σ όλη τι κουβέντα απορρίπτεις την θρησκεία και την εκκλησία και το καταφύγιο σου είναι να μιλήσεις για τον χριστό. άρα δε σου χρειάζεται όλο το υπόλοιπο κομμάτι
Ανώνυμη says:
με έχεις αποσυντονίσει....
 Σκέψις says:
εγώ απλά επιχειρήματα έχω
Ανώνυμη says:
δεν έχω ξανακάνει τέτοια συζήτηση......
 Σκέψις says:
ένταξη ας το σταματήσουμε εδώ
Ανώνυμη says:
και ομόλογο ότι μπερδεύτηκα...
 Σκέψις says:
ok
Ανώνυμη says:
πάντα πιστεύω ότι κανένας δε γίνεται χριστιανός με το ζόρι, είμαστε γιατί το θέλουμε
 Σκέψις says:
όχι είμαστε γιατί έτσι μας μάθανε κανείς δεν γεννιέται χριστιανός
η με οποιαδήποτε άλλη θρησκεία
αν ήσουν στο Ιράκ θα ήσουν μουσουλμάνα
οπότε λάθος ότι λες
Ανώνυμη says:
η αλήθεια είναι ότι βαφτίζουμε τα παιδιά μας χωρίς να τα ρωτήσουμε
 Σκέψις says:
είσαι γιατί έτσι σε μάθανε απλώς δεν είχες ποτέ την ανησυχία να ψάξεις παραπέρα και να αμφισβητήσεις αυτό που σε μάθανε
Ανώνυμη says:
σε αυτό άδικο δεν έχεις
 Σκέψις says:
σε τίποτα δεν έχω άδικο και σε τίποτα δεν έχεις βρει ένα ακλόνητο επιχείρημα ως τώρα....χαχαχα
Ανώνυμη says:
Μ’ αρέσει η συζήτηση που είχαμε και με προβλημάτισες αύριο θα είμαι πιο ενημερωμένη......
 Σκέψις says:
Ok...θα τα πούμε λοιπόν
Ανώνυμη says:
γιατί  με προβλημάτισες πολύ...πάω να ανοίξω τα κιτάπια μου
 Σκέψις says:
άνοιξε ότι θες
Ανώνυμη says:
ειλικρινά πάντως πιστεύεις ότι η ορθόδοξη θρησκεία επιβλήθηκε με τη βία;
με τίποτα με τίποτα δε θέλω να το ξέρω αυτό
 Σκέψις says:
το συζητάς? εδώ σου λέω απαγορευόταν να λέγεσαι Έλληνας επειδή πίστευαν ακόμα το δωδεκάθεο...τους λέγανε εθνικούς
το ότι δε θες να το ξέρεις δε σημαίνει πως δεν έγινε
παντού μας έλεγαν εθνικούς
όχι έλληνες
στο βυζάντιο
Ανώνυμη says:
Πρέπει να φύγω, θα συνεχίσουμε άλλη φορά.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Μαθήτρια Αντωνία Πάππας της Α' τάξης Δημοτικού

Πρώτη μέρα στο σχολείο.
Στέκομαι έξω από ένα τεράστιο κτήριο που η μαμά μου λέει ότι θα είναι το σχολείο μου.
Είναι άσχημο και δεν έχει κήπο.
Εδώ θα πρέπει να έρχομαι κάθε μέρα και να είμαι με πολύ άλλο κόσμο που δεν ξέρω - μεγάλους και παιδιά - και αυτό δεν μου αρέσει. Δεν μου αρέσει γιατί η μαμά λέει ότι πρέπει να μείνω εδώ για πολλές ώρες μέχρι να μας αφήσουν αυτές οι κυρίες "δασκάλες" να πάω σπίτι μου. Αμα θέλω να πάω στο πάρκο να παίξω δεν μπορώ να ζητήσω από το παπού να με πάει βολτα. Πρέπει να μείνω εδώ. Γιατί, τι θα κάνω εδώ ....

Εμένα μου αρέσει να παίζω σπίτι μου τα πρωινά με τις μπογιές μου, να ζωγραφίζω, να κάθομαι δίπλα στη μαμά μου στο πιάνο που παίζει τόσο ωραία μουσική. Εχω αρχίσει και εγώ να παίζω ένα τραγουδάκι και μου αρέσει πολύ να το τραγουδάμε μαζί. Μετά ο παπούς με πάει βόλτα μου λέει τόσο ωραία πράγματα για ότι βλέπουμε, τα λουλούδια τα δένδρα, τη θάλασσα που ειναι κοντά στο σπίτι μας. Τρώμε ένα ωραίο γλυκό και μετά γυρίζουμε σπίτι.
Τι ωραία πράγματα που μαθαίνω κάθε μέρα έτσι. Το απόγευμα θα αρχίσω να πηγαίνω και για μπαλλέτο. Η μαμά μου είναι δασκάλα μαθαίνει στα παιδάκια χορό. Είναι τόσο όμορφο να μπορείς να χορεύεις όπως η μαμά, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω μπαλαρίνα.

Τώρα όμως αλλάζουν όλα. Πρέπει να πηγαίνω σχολείο, να ξυπνάω πολύ πρωι, να πίνω το γάλα μου και ντύνομαι πολύ γρήγορα, να κουβαλάω και κάτι που λένε τσάντα με βιβλία και είναι βαριά και εγώ νυστάζω τόσο. Ετσι θα μου μαθαίνουν χρήσιμα πράγματα λέει η μαμά. Αλλα εγώ νυστάζω.

Γιατί πρέπει να πάω σχολείο ρωτάω τη μαμά, γιατί μεγάλωσες μου απαντά.
Μα δεν με λέτε παιδάκι τι ρωτώ πάλι.. Γιατί σήμερα δεν είμαι πια παιδάκι.. και πρέπει να με αφήσεις εδώ...
Και πότε θα παίζω, πότε θα πηγαίνω βόλτα με το παπου που μου εχει μάθει τόσα πράγματα, εδώ κανείς δεν ξέρει τι μου αρέσει. Είμαστε τοσα πολλά παιδάκια,κανείς δεν μου μιλάει.

Με παίρνουν από τη μαμά, θέλω να κλάψω όπως όταν σπάει ένα παιχνίδι που αγαπώ και ξέρω ότι δεν θα το ξαναπαίξω.
Με βάζουν στη σειρά με άλλα παιδάκια που κλαίνε, ή δεν μιλάνε και κοιτάνε με μάτια φοβισμένα.
Μια κυρία ανεβαίνει σε μια σκάλα μπροστά από τη πόρτα του σχολείου και μας μιλάει για το τι θα κάνουμε εδώ τόσες ώρες. Γιατί πρέπει να ακούω τη κυρία αυτή μαμά, ποιά είναι αυτή η κυρία που μιλάει με τόσο άσχημη φωνή...

Εσύ μαμά πήγες σχολείο...στο σχολείο έμαθες μουσική μαμά, στο σχολείο έμαθες να χορεύεις τόσο ώραία ή να τραγουδάς...Τι θα μάθω στο σχολείο μαμά ....
Γράμματα... γιατί έτσι γίνεται.....οι άνθρωποι πάνε σχολείο μαθαίνουν γράμματα διαβάζουν αυτά που έχει η τσάντα, τα βιβλία και γίνονται χρήσιμοι...
Ο παπούς δεν είναι χρήσιμος μαμά ....ο παπούς λέει ότι δεν πήγε πολύ σχολείο και όμως μου μαθαίνει τόσα πράγματα κάθε μέρα ....

Η κυρία μας δείχνει το δρόμο να περάσουμε τη πόρτα, γυρίζω κοιτάζω πίσω τη μαμά μου, μαμά είναι η πρώτη φορά που με στενοχωρείς, αφού με αγαπάς γιατί με αφήνεις εδώ ...μάθε με εσύ μουσική, τραγούδια, χορό δεν θέλω να μάθω γραμμάτα εδώ μέσα.

Αντωνία φωνάζει αυτή η απαίσια φωνή... Προχώρησε στη τάξη με τα άλλα παιδάκια...και έλα να σου δείξω το θρανίο σου και το κοριτσάκι που θα κάθεστε μαζί...
Το σχολείο μέσα είναι ακόμη πιο άσχημο και τα μεγάλα παράθυρα έχουν κάγκελα απέξω, οι τοίχοι είναι γκρι, η δασκάλα φοράει γκρί και το κοριτσάκι που θα κάτσω μαζί φωνάζει και κλαίει. Το θρανιο είναι μια μεγάλη ξύλινη καρέκλα και ενα τραπέζι μπροστά μου μουτζουρωμένο, βρώμικο, θα πρέπει να φέρω όλες τις μπογιές μου να βάψω με χρώματα το σχολείο.
Βγάζω από τη τσάντα τις μπογιές μου και το κουτάκι με τα μπισκότα της γιαγιάς να ζωγραφίσω.

Αντωνία τι κάνεις εκεί δε τρώμε στη τάξη ούτε ζωγραφίζουμε. Τώρα θα κάνουμε μάθημα ...
Βγάλτε τα βιβλία και τα τετράδια απο τη τσάντα...........
...........Ντριν Ντριν .......7.30 η ώρα ......που είμαι .......
Θέε μου ήταν όνειρο.....τι όνειρο εφιάλτης.....7.30 η ώρα ....φτου θα αργήσω πάλι στη δουλειά...

2010 ετών 49 ο εφιάλτης που άρχισε τη πρώτη μέρα του σχολείου συνεχίζεται ...η δασκάλα έγινε αφεντικό, το οκτάωρο σχολείου δεκάωρο δουλειάς και ο εφιάλτης δεν έχει τέλος.
Εμαθα γράμματα μαμά, πήγα σχολείο, πανεπιστήμιο, διάβαζα τα βιβλία μου, δεν έγινα μπαλαρίνα, χώθηκα σε ένα γραφείο.
Δεν πρόλαβα να κάνω πολλές βολτές με το παπού, αφήσα το πιάνο στη μέση...τρέχω και προσπαθώ όπως είπες να είμαι χρήσιμος άνθρωπος στη κοινωνία...
Αλήθεια έγινα χρήσιμη μαμά...?????????

Ποιος ήταν αυτός ?


Σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2010, ξεκινούν τα σχολεία. Η αγαπημένη μου ανηψιά πάει για πρώτη φορά σχολείο και όλα αυτά με έκαναν να σκεφτώ.

Ποιος είναι αυτός που κανόνισε πως θα είναι το σχολείο? Ένα άχαρο κουτί τσιμέντου, στις περισσότερες περιπτώσεις,  χωρίς ίχνος καλαισθησίας, τάξεις με παιδιά στοιβαγμένα σε αίθουσες χωρίς το παραμικρό εποπτικό μέσο. 2010 και τα σχολεία μας είναι ακόμα με τον πίνακα και την κιμωλία.

Ποιος είναι αυτός που βάζει την γνώση σε κουτάκια και αναγκάζει όλους μας να διαλέξουμε κλάδους γνώσεις λες και η γνώση δεν είναι κάτι το ενιαίο και αλληλοσυμπηρούμενο?

Πολλά με απασχόλησαν για το σχολικό θέμα, αλλά ξαφνικά το μυαλό μου προχώρησε ένα ένα ευρύτερο επίπεδο. Σκέφτηκα γενικότερα την κοινωνία που κάναμε για εμάς.

Ποιος είναι αυτό που όρισε πως πρέπει να δουλεύουμε 8 ώρες ( αν και κάποιος άλλος τελευταία το άλλαξε σε περισσότερες).

Ποιος είναι αυτός που λέει πως πρέπει να ξυπνάμε από τα χαράματα για να πάμε στις δουλείες μας?

Ποιος είναι αυτός που λέει πως πρέπει να γεράσουμε εργαζόμενοι σε μια κοινωνία που  η ίδια βάζει στην άκρη τους ηλικιωμένους?

Ποιος είναι αυτός που μας αναγκάζει να ζούμε ο ένας πάνω στον άλλον σε μικρά κουτάκια κάτω από τις πιο απάθρωπες συνθήκες? Κουτάκια για τα οποία υποθηκεύουμε 20-30 χρόνια της ζωής μας δουλεύοντας για τις τράπεζες.

Ποιος είναι αυτός που λέει πως ένας μήνας άδειας (και για πολλούς λιγότερο) είναι αρκετός για να «ξεκουραστούμε» από μια εντεκάμηνη πίεση στον κόσμο της ασφυξίας που δημιουργήσαμε?

Αν κάποιοι από σας ψάχνετε να βρείτε αυτόν τον κάποιον και δεν έχετε φτάσει στο συμπέρασμα ότι αυτός ο κάποιος είστε εσείς τότε δεν έχετε καταλάβει την έννοια της συμβιωτικότητας που υπάρχει μεταξύ μας.
Είμαστε όλοι ένα , το κάθε τι που κάνουμε ή δεν κάνουμε, σε επίπεδο που νομίζουμε πως είναι προσωπικό είναι ουσιαστικά κοινωνικό και έχει επίδραση στους πάντες.

Εμείς οδηγήσαμε τα πράγματα εκεί με όσα κάναμε και όσα δεν κάναμε. Μην ανατρέξουμε στους πολιτικούς και εκάστοτε άρχοντες μικρούς ή μεγάλους αυτής της κοινωνίας. Αυτοί αποτελούν προϊόντα της. Η νοοτροπία μας , ιστορικό απόκτημα μέσα από την διαδρομή του ελληνισμού οδήγησε σ’ αυτό που είμαστε σήμερα.

Καταντίσαμε από θεμελιωτές της παγκόσμιας γνώσης, της πρωτότυπης και ανατρέπτικής σκέψης σε κακούς αντιγραφείς ξένων προτύπων. Δεν σταματήσαμε να παράγουμε μόνο προϊόντα αλλά και σκέψη.

Φτιάξαμε κοινωνία μέσα από ένα μωσαϊκό ξένων τρόπων οργάνωσης και λειτουργίας με αποτέλεσμα επειδή είναι μωσαϊκό και επειδή δεν δημιουργήθηκε από τον τρόπο ζωής που θα θέλαμε να έχουμε, σήμερα να ζούμε σε μια κοινωνία ανώμαλη, διεστραβλωμένη στον πυρήνα της.

Μια κοινωνία που δεν έχει όραμα παρά μόνο να ξεχρεώσει για να αρχίσει πάλι να καταναλώνει, να λουφάρει και να εθελοτυφλεί.

Έτσι την επόμενη φορά που θα διαπιστώσετε κάτι «στραβό» στην κοινωνία που ζείτε μη πάτε παραπέρα, μια ματιά στον καθρέφτη αρκεί. Τότε αναλογιστήτε τον κόσμο που αφήνετε στο παιδί σας, στο παιδί του διπλανού, με όσα κάνατε ή δεν κάνατε.

Γιατί δεν φτιάξαμε ένα κόσμο σαν τα παραμύθια?

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Γιατί ακόμα και αν υπήρχε ο Θεός θα ήταν λάθος να τον πιστεύουμε.

Στον κόσμο μας υπάρχει μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων οι οποίοι καταφεύγουν στην θρησκεία. Πιστεύουν στην ύπαρξη ενός θείου όντος το οποίο αφου δημιούργησε τον κόσμο μας κάποια στιγμή δημιούργησε και τον άνθρωπο.

Πιστεύουν πως αυτό το θείο πλάσμα έχει τους αντιπροσώπους του στην Γή και το ίδιο ελέγχει τις κινήσεις όλων μας προκειμένου να κρίνει ποιοί από εμάς είναι καλά και άξια δημιουργήματά του και ποιοί δεν είναι και πρέπει να "δουν" την αλήθεια και να μπούν "στον σωστό δρόμο".

Αυτές είναι οι βασικές αρχές (δόγματα) για όλες τις θρησκείες γιατί παρακάτω διαφοροποιούνται σε λεπτομέριες οι οποίες έχουν να κάνουν με τον τόπο , τον χρόνο και τον τρόπο που εκφράστηκαν στους ανθρώπους.

Εκατομμύρια λοιπόν άτομα καθημερινά επικαλούνται με προσευχή ή απλές φράσεις κάθε μέρα τον Θεό για να τους βοηθήσει, να τους στηρίξει , να τους κάνει να πιστεψουν στον εαυτό τους και γενικά να κερδίσουν την εύνοιά του προκειμένου να τον έχουν αρογό στις καθημερινές σημαντικές ή ασήμαντες δράσεις τους.

Επίσης σ ορισμένες θρησκείες οι προσευχές επεκτείνονται και σε άλλους ανθρώπους "αγίους" για τους ίδιους ακριβώς σκοπούς. Μάλιστα σ' αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν και εξειδικευμένοι "άγιοι". Έτσι ένας "άγιος" είναι προστάτης των ναυτικών , άλλος είναι προστάτης της σε μια άλλη κατηγορία συνανθρώπων μας.

Κυρίαρχος πάντα ο θεός που επιβλέπει την ζωή μας κάθε στιγμή.

Όλα τα παραπάνω αγνοούν μια πραγματικότητα βέβαια, ότι είτε πιστεύουμε πως είμαστε δημιουργήματα ενός θεού με την έννοια που οι θρησκείες ορίζουν είτε όχι όλοι μας είμαστε δημιουργμένοι με την δυνατότητα της ελεύθερης βούλησης.

Υποθέτωντας πως όντως υπάρχει ένας θεός σαν αυτός που οι θρησκείες ορίζουν, δεν είναι δυνατόν να μας δημιούργησε με την ελεύθερη βούληση μόνο και μόνο για να εναποθέτουμε τα πάντα πάλι σ' αυτόν.

Ο βασικός λόγος που ένας τέτοιος θεός θα μας έδινε την δυνατότητα της ελεύθερης βούλησης είναι ακριβώς για να μην στηριζόμαστε στην ύπαρξή του αλλά στις δυνάμεις μας, να έχουμε πίστη στις δυνατότητές μας και όχι σε μια "ανώτερη δύναμη" και να μπορεί έτσι να διακρίνει την αξία μας ως δημιουργήματα του καθώς και την πρόοδό μας αφού με όπλο την ελεύθερη βούληση θα αναπτύσαμε πρωτοβουλίες τέτοιες που θα διεύρυναν τους ορίζοντές μας σε όλα τα επίπεδα.

Δεν γίνεται να ασκήται η ελεύθερη βούληση όταν η θρησκεία υπαγορεύει ποιός είναι ο "σωστός" τρόπος να ζεις και να ενεργείς.

Απευθυνόμενος λοιπόν σ' αυτούς που πιστεύουν στον θεό με την κλασσική έννοια των θρησκειών πιστεύω πως θα ήταν πολύ καλύτερο για τους ίδιους αλλά και για τον θεό δημιουργό τους να αποτινάξουν την τάση τους να καταφεύγουν στην ανώτερη δύναμή και να αξιοποιήσουν το εφόδιο της ελεύθερης βούλησης στο μέγιστο δυνατό.

Έτσι και θα εξελιχθούν γρηγορότερα και δεν θα απογοητεύσουν τον δημιουργό τους που παρακολουθεί…..

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Πολιτικοί Αϊνστάϊν και ο ανασχηματισμός

Είναι να απορεί κανείς με το γελοίο σύστημα διακυβέρνησης που η χώρα μας (αλλά και άλλες χώρες) έχει. Για χρόνια ολόκληρα παρακολουθούμε "πολυπράγμωνες πολιτικούς φαινόμενα" με κάθε είδους ικανότητες και γνώσεις να αναλαμβάνουν όποιοδήποτε υπουργείο τους αναθέσει ο Πρωθυπουργός. Όλοι τους ξεφτέρια , όλοι τους σπίρτα γεμάτοι ικανότητες τόσο σπουδαίες που δεν ξέρουν ποιόν τομέα να αναλάβουν για να μας σώσουν.

Έτσι λοιπόν κάποιος μπορεί να έχει σπουδάσει γιατρός και να βρεθεί ξαφνικά υπουργός στο υπουργείο Άμυνας και κάποιος άλλος να έχει σπουδάσει μηχανικός και να είναι στο υπουργείο Εσωτερικών. Τα ίδια δε άτομα σε ένα εξάμηνο ή οκτάμηνο ξαφνικά με την παρέμβαση του "σοφού" Πρωθυπουργού να βρεθούν ο μέν πρώτος υπουργός Ναυτιλίας ο δε άλλος υπουργός Υγείας!

Επίσης σε μια επίδειξη απίστευτης επίδειξης διάνοιας ο Πρωθυπουργός μπορεί να μην αρκείται στο μεγάλο ήδη έργο που έχει να συντονήσει αλλά στα διαλλείματα μπορεί να είναι και υπουργός σε κάποιο υπουργείο (που τάχα θέλει να δώσει έμφαση, αλλά δεν ασχολείται ποτέ). Το πτυχίο του Πρωθυπουργού? έ μπορεί να είναι της Νομικής.

Μιλάμε δηλαδή για άτομα θαύματα. Που με την μεγάλη τους πνευματική ικανότητα είναι σε θέση να αναλάβουν οτιδήποτε του ανατεθεί!

Κάποιος θα πεί πως αυτά τα υπουργεία έχουν υφυπουργούς , συμβούλους παρα-συμβούλους, γραμματείς  κτλ κτλ κτλ οι οποίοι διαχειρίζονται τα θέματα που εν τέλει υπογράφει ο υπουργός. Δηλαδή ο τύπος που έχει πτυχίο μηχανικού και βρίσκεται στο υπουργείο υγείας θα πρέπει να μάθει σε σύντομο χρονικό διάστημα (1-2 μήνες) τα πάντα που αφορούν το σύστημα υγείας!!!

Γι' αυτό λοιπόν το λόγο λέω πως τα άτομα είναι διάνοιες! Ο Αϊνστάϊν οχρειά μπροστά τους! Είναι οι άνθρωποι φαινόμενα που μπορούν να μάθουν τα πάντα μέσα σε ελάχιστο χρόνο.

Βλέπουμε βέβαια το αποτέλεσμα της αψεγάδιαστης δουλειάς τους όλα αυτά τα χρόνια και κατανοούμε απολύτως πόσο πολύ ο καθένας από αυτούς που του ανατέθηκε ένα υπουργείο πήρε μυρωδιά του τι συνεβαινε εκεί λίγο πρίν ο μεγάλος, ο Πρωθύπουργος τον πάει παρακάτω σε ένα υπουργείο με το οποίο είναι ακόμα πιο άσχετος.

Έτσι και δεν απορούμε λοιπόν γιατί αυτή η χώρα βρίσκεται σε αυτή την χαοτική κατάσταση τόσα πολλά χρόνια. Μιας και ο κοινός νους είναι σπάνιος ας συμβουλέψουμε τον Κο Πρωθυπουργό να πρωτοτυπήσει και να ψάξει για στελέχη που έστω έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις με τα υπουργεία που αναθέτει μπάς και μπορέσει ποτέ κάποιος από τους υπουργούς να παράξει και έργο.

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Ο Εφιάλτης της ευτυχίας

Υπάρχουν πολλά άτομα γύρω μας , συγγενείς, ζευγάρια,  φίλοι, , γνωστοί, συνάδελφοι, όλοι τους κομμάτι της ζωής μας και όλοι τους με το αντίστοιχο «ταμπελάκι» που προσδιορίζει την απόσταση ή όχι που έχουν από εμάς κυρίως συναισθηματικά.

Όλοι τους διαφορετικοί. Κανείς τους ακριβώς ίδιος με τον άλλον. Μέρος μιας ευρύτερης κοινωνίας που βάλλονται και διαμορφώνονται από αυτήν.

Μέσα σ’ αυτή την ποικιλία χαρακτήρων και διαφορετικών συμπεριφορών όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε τις ισορροπίες μας.
Κάπου εκεί είμαστε και εμείς μόνοι μας,  προσπαθώντας να διαχειριστούμε όλες αυτές τις διαφορετικότητες ουσιαστικά για να συντηρήσουμε ή και να αυξήσουμε , να αναβαθμίσουμε το επίπεδο σχέσης που έχουμε με αυτά τα άτομα.

Μέσα σ’ αυτό το μωσαϊκό προσωπικοτήτων αναζητούμε την ευτυχία. Στιγμές δηλαδή σημαντικές που μας προσφέρουν αγγαλίαση , ικανοποίηση και δίνουν ουσία σ’ αυτό που ονομάζουμε ζωή.

Ακούγεται μπερδεμένο και είναι. Σίγουρα υπάρχουν «κατηγορίες» χαρακτήρων και συμπεριφορών που σε σχέση με τον δικό μας χαρακτήρα και τρόπο που συμπεριφερόμαστε δίνουν ζευγάρια που «ταιριάζουν» και ζευγάρια που με τίποτα δεν μπορούν να βρούν εκείνη την ισορροπία που θα τους κάνει ευτυχισμένους.

Πολλές φορές τα «άλλα» άτομα επιρεάζονται και από τον «δικό τους» κύκλο ατόμων. Βλέπουν και ιοθετούν – χωρίς καλά καλά να το ξέρουν – τρόπους συμπεριφοράς από άλλους ή για να μιλήσω για πιο απλά πράγματα ακόμα και αντικείμενα συζήτησης που αν ήταν σε άλλο κύκλο δεν θα τους απασχολούσαν ποτέ.

Δηλαδή  αυτή η διαφορετικότητα πολλαπλασιάζεται ακόμα περισσότερο και επιδρά στην προσωπικότητά του καθενός καταλυτικά.

Όλοι κατά βάση αν συζητήσεις αναζητούν τα ίδια πράγματα, ειλικρίνια, συντροφικότητα, διάλογο, ρομαντισμό, ασφάλεια είναι μερικά από την μικρή έτσι και αλλιώς λίστα των επιθυμιών.

Όλα αυτά βέβαια στα λόγια γιατί στην πράξη υπάρχει τεράστια απόσταση.

Ένα άτομο βρίσκεται σε μια «κακή» σχέση χρόνια ολόκληρα και αποζητά την αναγνώριση και τον διάλογο όταν κάποια στιγμή αυτή η σχέση τελειώσει και περάσει σε μια άλλη σχέση με κάποιον(α) που και αναγνωρίζει την αξία της/του συντρόφου του/της αλλά και του/της αρέσει ο διάλογος και η συζήτηση διαπιστώνουμε πως  δεν είναι πλέον εφικτό αυτά να εκτιμηθούν διότι τα «κατάλιπα» από την πρώτη σχέση έχουν μεγάλη επίπτωση.

Δηλαδή το άτομο που αποζητούσε την αναγνώριση πλέον έχει πιστέψει πως δεν είναι άξιο ώστε να του το αναγνωρίσουν άλλοι και επίσης ενώ αποζητούσε τον διάλογο τελικά έχει καταστεί αδύνατο να μπορέσει να εκφραστεί και άρα να υπάρξει διάλογος. Άρα κάθεται και φαντάζεται πράγματα πλάθοντας «σενάρια» με το μυαλό του που πάντα οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα για το ζευγάρι του άρα και σε λάθος εικόνα για την σχέση.

Έτσι η κάθε «κακή» σχέση βοηθά στο να καταστρέφει την επόμενη σχέση που ακόμα και να έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις δεν μπορεί να λειτουργησει. Αυτά κυρίως συμβαίνουν στα άτομα που δεν έχουν πίστη στον εαυτό τους αλλά και τον χαρακτήρα να απορρίψουν τα κατάλιπα του παρελθόντος.

Ποιος βέβαια από μας μπορεί να βάλει στην άκρη τον εγωϊσμό του και να παραδεχτεί πως δεν έχει ισχυρό χαρακτήρα ή πως το παρόν του το στοιχιώνουν ακόμα πράγματα από το παρελθόν;

Αυτό όμως είναι ένα άλλο ερώτημα που αφορά άλλο άρθρο. Προς το παρόν όλοι ζούμε τον εφιάλτη της ευτυχίας που ονειρεύομαστε…

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India