Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Με τα πρώτα χιόνια ....χρόνια πολλά


Πόσο εύκολα σβήνονται τα χρόνια ....αρκούνε λίγα χιόνια να πασπαλίσουν το βουνό και είσαι πίσω εκεί με τα ποδαράκια σου που απέχουν πολύ από το πάτωμα, να κρέμονται από τη καρέκλα ντυμένα κόκκινες παντόφλες καινούργιες με κεντημένα ελαφάκια Νο28 ή κάτι παραπλήσιο, σε μια κουζίνα δεκαετίας ’60 – ’70 να πασπαλίζεις κουραμπιέδες, με τα μικρά σου χέρια.
«Απαλά, απαλά, σα το πρώτο χιόνι στα βουνά» μπορώ ακόμη να ακούω τη φωνή της γιαγιάς να με δασκαλεύει, ενώ εγώ ανυπόμονη θέλω να τρέξω στα ψαλίδια, τα χαρτιά μου και τα κραγιόνια να φτιάξω τις αγιοβασιλιάτικες φιγούρες για τα τζάμια.

Μια γουλιά τσάι, παλιά αγαπημένα κάλαντα αυτό το πρωινό με το πρώτο χιόνι και σιγά σιγά έρχονται μια μια αγαπημένες φωνές να τραγουδήσουν μαζί και γέλια και πειράγματα και το δένδρο να γεμίζει μικρά μεγάλα κουτιά ενώ πάντα λείπει μέχρι τη παραμονή το μεγάλο δώρο που φέρνει ο Αι Βασίλης.

Είμαστε πάλι όλοι εδώ, κανείς δε λείπει, κάθονται και πάλι γύρω από το φορτωμένο λιχουδιές τραπέζι, όλοι χαρούμενοι, ντυμένοι γιορτινά και το παραμύθι των γιορτών μου ξεκινά, ίδιο και απαραλάχτο.

Αυτή τη χρονιά, κάπου μετά τα μισά της συνολικής διαδρομής, μετρώντας 49 Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές, περισσότερο από κάθε άλλη θυμάμαι τα λόγια του πατέρα μου......
«Ξέρεις τι είναι οι γιορτές» με ρώτησε κάποτε κρεμώντας μια γαλάζια μπάλα με ασημί φιογκάκια (περιέργο τι λεπτομέρειες μπορεί να θυμάται κάποιος) στο δένδρο «......οι γιορτές πριγκηπισσά μου είναι η δύναμη της ψυχής μας να μαζεύει στην άκρη τη στάχτη των καμμένων ονείρων, να βρίσκει εκείνο το ένα μικρό καρβουνάκι που σιγοκαίει και να μπορεί έστω και με λίγα ξύλα να ανάψει πάλι μια όμορφη δυνατή φωτιά......», δίνοντας μου μια χριστουγενιάτικη μπάλα μου είπε να κοιτάξω τη βλέπω.
«Εμένα» του απάντησα «και σένα με αστεία πρόσωπα, φούξια πρόσωπα, στρογγυλούς σαν τη μπάλα» και τον αγκάλιασα.
Και τότε μου απάντησε «αυτό να βλέπεις πάντα στις γιορτές, ότι σε κάνει εσένα να γελάς, να χαίρεσαι, να είσαι παιδί, και όχι μόνο στις γιορτές, αλλά κάθε μέρα της ζωής σου».

Για αυτό, αυτό το χειμωνιάτικο πρωϊνό με το πρώτο χιόνι να μας κάνει πάλι παιδιά, από το ΣΚΕΨΙΣ θα σας ευχηθώ Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένη Καινούργια Χρονιά.
Βρείτε το νοήμα των γιορτών στη ψυχή σας, αυτό που κανείς δεν μπορεί να σας το κατασχέσει, αυτό αρκεί να ζωντανέψει τη μαγεία και το παραμύθι και να γεμίσει τη καρδιά σας, σε αυτές τις γκρίζες μέρες, πάλι με φώς και χαρά.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India